Sosyal Medya Yönetimi

Sosyal medya her geçen gün şirketler ve bireyler için daha da önem arz eden bir hale geliyor ve bu durum konuya ilişkin çeşitli tedbirlerin devreye sokulmasını gerekli kılıyor. Kriz yönetimi, düzenli içerik paylaşımı ve kullanıcılarla iletişim kurulması, sosyal medya ağları içerisinde en çok ihtiyaç hissedilen üç ana başlık olarak ele alınabilir.

Belirtmiş olduğumuz tüm bu hizmetler TeknoWeb Yazılım & Medya olarak sizlere vermekte olduğumuz sosyal medya danışmanlığı hizmeti kapsamı içinde bir paket halinde mevcuttur. İhtiyaçlarınıza uygun bir şekilde düzenlenen ve düzenli aralıklarla strateji değiştirebilen sosyal medya çalışmaları, sizler için tüm ihtiyaçlarınızı fazlasıyla sağlayabilecek kalitede geliştirilmiştir

Fiyat Teklifi Al

Online Destek Hattı : 0 212 925 16 18

HESAP YÖNETİMİ NASIL YAPILIR ?

Markaların sosyal medya hesaplarının yönetimi kolay bir iş değildir. Hem aktif kalınması gereken hem de itibar konusuna dikkat edilmesi gereken bir alan olduğundan bu işin uzmanı olan insanlara bırakılması gerekir. Ayrıca tek bir kişinin büyük markaların sosyal medya hesaplarını yönetmek gibi bir yeterliliği yoktur. Bu işin kurumumuz gibi bünyesinde alanında uzman olan çalışanları barındıran ve hesap yönetimine özel sistem kuran firmalarla yapılması, markaların sosyal medyadaki etkinliği ve itibarı açısından gerekli bir uygulamadır.

Sosyal medya hesabı yönetimi çok yönlü bir iştir ve birçok bileşeni bünyesinde barındırır. Bunlardan biri; yorumların yönetimi, mesajlara cevap verilmesi, bu sayede kullanıcılarla doğrudan iletişime geçilmesidir. Bunun yanı sıra; alınan etkileşimleri görmek, bu etkileşimleri doğru şekilde yorumlamak ve bu analiz sonucunda yeni stratejiler belirlemek de son derece önemlidir.

Hesap yönetiminde en çok ihmal edilen noktalardan biri ise rakiplerin markaların bu konudaki işlevinin takip edilmesidir. Hesap yönetiminin önemli bir bölümü olmasına rağmen bazı kurumlar tarafından önemsenmeyen rakiplerin takibi markanın gönderilerini belirlemesinde ve pazarlamaya hangi yönde devam etmesi konusunda fikir vermektedir.

Güvenilir bir sosyal medya hesap yönetimi ajansı olan TeknoWeb Yazılım & Medya bünyesinde bulunan uzman kadrosu sayesinde markanızın hesap yönetimini başarılı bir şekilde yapıldığı gibi son derece titizlikle hazırlanmış raporlama sistemiyle de hesap yönetimini yürüttüğü firmalara düzenli bir şekilde bilgi vermektedir. Bu sayede markalar sosyal medya üzerindeki gelişimlerini kanıtlanmış verilerden oluşan raporlarla takip etme imkanına kavuşmuş olur.

BRİEF ÇÖZÜMLEME

İşletme hesabınızın yönetimi için TeknoWeb Yazılım & Medya Şirketinin kapısını çaldınız, Öncelikle markanızı, hedef kitlenizi, dijital hedeflerinizi, amacınızın ne olduğunu, markanızın karakterini, rakiplerinizin kim olduğunu açıklayan briefi bize iletmelisiniz. Sosyal medya uzmanı bu briefi doğru bir şekilde çözümledikten sonra ilerleyen çalışmalarda sosyal medya yönetimi için nasıl bir yol izleyeceğinin taslak planını oluşturur.

MARKA VE RAKİP ANALİZİ

Brief çözümlendikten sonra sosyal medya uzmanının yapacağı ilk analiz markanın, sosyal medyadaki durumunu inceleyip markanın eksik ve yanlış yönlerini tespit etmektir.  Yapılması gereken diğer analiz ise rakip markaların sosyal medyadaki durumlarını incelemektir.

İncelenmesi gerekenler:

  • Markanın sosyal medyadaki takipçi/hayran/abone sayısı.
  • Sosyal medya mecralarında günde/haftada kaç paylaşım yapıldığı.
  • Günlük/aylık takipçi artış oranı.
  • Nasıl iletişim yaptıkları.
  • Moderasyonun nasıl yapıldığı.

DİGİTAL STRATEJİ PLANI HAZIRLAMA

Sosyal medya uzmanı tarafından brief çözümleme, rakip ve marka analizi yapıldıktan sonra hazırlanan dijital strateji planı, sosyal medya yönetiminin nasıl yapılacağını anlatır. Bu aşamada neler yapılmalıdır? İnceleyelim.

  • Hangi mecralarda iletişim yapılacağı, ana kanalınızın hangisi ya da hangileri olacağı belirlenir.
  • Günde/haftada kaç içerik paylaşımı yapılacak, konu başlıkları neler olacak belirtilir.
  • Kampanya dönemlerinde hangi hashtagler kullanılarak kampanya çalışması yapılacağı planlanır.
  • İçeriklerde hangi iletişim dili kullanılacak, hedef kitleye nasıl seslenilecek belirlenir.
  • Olası krizler saptanır ve kriz oluştuğu zaman online kriz yönetiminin nasıl yapılacağı bu aşamada mutlaka saptanır.
  • Moderasyonun nasıl yapılacağını, nelere dikkat edileceği belirlenir.

İÇERİK YÖNETİMİ NASIL YAPILIR ?

Markanıza, hedeflerinize ve hedef kitlenize uygun içerik hazırlamak doğru bir sosyal medya yönetimi sağlar. İçerik yazarken seçtiğiniz kelimelerin, kurduğunuz cümlelerin hedef kitleye uygun olması, hedef kitleyi harekete geçirecek “hemen, yeni, şimdi” gibi kelimelerin kullanılması önemli bir noktadır. Kurduğunuz cümlelerin mutlaka bir ses tonu olmalıdır bu, içeriklerin hedef kitlede daha fazla etki oluşturmasını sağlar. Dikkat edilmesi gereken diğer nokta ise içerik metinlerinizin “kısa, net ve anlaşılır” olmasıdır.

-Görsel Metin ve Tasarımda Nelere Dikkat Edilmelidir?

Hedef kitleniz içerik metnini okumadan önce ilk olarak görselinize ve görsel yazınıza dikkat edecektir. Hazırladığınız görsel ve görsel metni eğer dikkat çekici olursa hedef kitlenizin içerik metnini okumasını sağlarsınız. Burada nelere dikkat edilir?

  • Görsel içerik metnini özetlenir.
  • Markanızın logosu görselin sağ alt köşesinde yer almalıdır.
  • Görsel metin kısa, net ve vurucu iki üç kelimelik cümleden oluşmalıdır.

REKLAM YÖNETİMİ PLANLANMASI

Sosyal medyada belli bir takipçi/hayran/abone kitleniz mutlaka vardır. Peki ya sosyal medyada henüz sizi fark etmeyen hedef kitlenize nasıl ulaşacaksınız? İşte burada devreye doğru hedefleme ile yapılmış reklam yönetimi giriyor.

Sosyal medya mecralarında paylaştığınız içeriklere ya da sayfanıza doğru bir bütçe ve doğru hedefleme ile reklam vererek sizinle ilgilenecek, sizi takip edecek olan, hedef kitlenizde yer alan kullanıcılara ulaşabilirsiniz.

Doğru yapılmış bir reklam yönetimi ile rakip markalar arasında öne çıkıp, mesajınızı hedef kitleye ulaştırırsınız.

Sosyal Medya Reklam Örneklerin’den Bazıları

E-TİCARET